I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nr 15

Kategori: Tänkt om!

Jag har massor av drömmar, några går nog aldrig att uppfylla men vissa kommer jag att fixa så småningom. En stor dröm är att flyttat till ett hus. Radhus med lite större trädgård eller en friliggande villa med tomt. 

Jag drömmer om ett riktigt spännande och utvecklande jobb som ger väldigt bra betalt, utan att jag ska behöva sätta mig i skolbänken 4-5 år. Finns de?!

Resor! Helst vill jag resa överallt men det blir nog omöjligt om jag inte blir mångmiljonär. Största resedrömmarna som jag har kvar är att bila runt i USA och så vill jag till Venuzuela, Mexico, Peru, Australien (för att bland annat hälsa på min kompis Vickan), Nya Zeeland, Indien, Kina och hela Västindien. Jag kommer med stor sannolikhet att förverkliga resor som Italien (kanske på cykel), Grekland i luffarstil, safariköret i Afrika och Thailand från norr till söder, så småningom. Det är bara att spara, spara och sen dra!

Jag drömde om att flyga luftballong och den drömmen slog in när jag fyllde 30. Kalles födelsedagspresent till mig och han själv följde också med. Det var grymt! Riktigt häftig upplevelse som jag gärna gör om!

luftballongen

Drömmen om en röd mustang lever kvar sen många år tillbaka. Helst en cab. Det går bra med en svart också!

Jag drömmer om att få vara frisk, bli smal och få tillbaka mitt (en gång i tiden) ganska tjocka hår.

Jag drömmer om vacker inredning, dyra möbler, fina tyger och olika idéer till tavlor jag vill måla men aldrig får tid eller inspirationen till.

Jag drömmer om att få ärva massor med pengar av någon avlägsen släkting som jag aldrig träffat. För de pengarna skulle jag resa och göra riktig nytta för andra, i länder som har det tufft. 

Jag drömmer om att få se flodhästar i verkligheten och kanske få jobba med dem ett tag.

Jag drömmer om att få göra skillnad för många, få någon, på ett stort sätt eller på ett litet vis.

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Gulligt att läsa om flodhästdrömmarna:)

    Sen var det en jättefin bild på dig verkligen!

    2010-12-09 | 19:28:32

Kommentera inlägget här: