I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Snögumma

Kategori: Allmänt

Rimfrost och sol, finns det nåt vackrare? Jo, det gör det men nu gäller det att fånga dagen! Igår var det iskallt ute men väldigt fint. Vi stannade dock inne hela dagen eftersom temperaturen var som den var. Kan ju avslöja att jag hade en grymt rastlös dotter fram på eftermiddagen, hon tyckte inte alls det var lika spännande att stå och glo på rimfrosten genom fönstret. Vad fort och tidigt det blir mörkt. Här är klockan ca 15.00!

rimfrost

Idag tog vi ut vagnen (istället för pulkan) och gick ner till Farsta C i snöyran. Herregud vad det snöade, just när vi skulle gå, så jag såg ut som en snögumma när jag kom fram! Jag hade nämligen tid på vårdcentralen och kollade min fot igen. Ska röntga den på måndag och även börja med inflammationsdämpande medicin igen för att se om det hjälper nåt. Dessutom ska jag stödja och använda foten så lite som möjligt i minst 10 dagar. Kul när man försöker gå ner i vikt! *suck* Jag vill dock gärna ha en frisk och fungerande fot, så 10 dagar är en baggis i sammanhanget.

Efter sjukbesöket gick jag omkring en stund i centrum. Hittade en bra julklapp till Kalle (eller två faktiskt) och var även och fixade mina glasögon (igen) för de klämde bakom örat. Ellen tröttnade fort på att gå i butiker så vi gick hemåt redan efter någon timme och nu sover hon sedan 3! timmar tillbaka. Var inne och puttade lite på henne för en halvtimme sen men hon ville inte riktigt vakna så jag låter henne ligga tills jag skrivit detta klart. Hon var vaken ett tag i natt, sov väldigt oroligt och sådär, så hon är nog extra trött idag, helt enkelt. Hon slumrade redan i vagnen. Såg så mysigt ut där hon låg inbäddad i åkpåsen med extra fleecefilt. Hon behöver verkligen en varmare jacka nu om det ska fortsätta vara så här kallt. Mormor köper en julklapp har hon skvallrat, eller kanske blir det en overall. Det vore kanske bättre med en fodrad overall. Jaja, vi får se vad det blir, på julafton. Tills dess får hon helt enkelt fortsätta agera michelingubbe, stackarn. Hon ser dökul ut när hon pälsas på tjock tröja och dubbla jackor. En fleecejacka och en plysch gör att hon knappt kan röra armarna och hon blir stel och robot-aktig. Men hon verkar inte störas nämnvärt måste jag tillägga.

Ikväll är Kalle på sitt jobbs julfest. Hoppas att han inte blir för sen. Jag ogillar skarpt att åka tunnelbanan ensam på sena kvällar och nätter och det samma gäller när någon vän eller då sambon gör det. Det är faktiskt ofta något händer i samband med tunnelbanan, tycker jag. Jaja, hoppas att han har roligt i alla fall. Fick ett sms nyss om att de höll på med några trista (?) lekar. Får väl höra mer om det och allt annat, när han kommer hem sen.

Imorgon ska vi umgås med Hedvig och Martin, de nyförlovade tu. Det ska bli riktigt trevligt och mysigt. På söndag ska jag få egentid! Den ska jag spendera på en julmarknad och på eftermiddagen ska vi hem till Björn och Kicki. Det blir med all säkerhet nice även det. God helg på er, kära läsare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: