I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Shoppingdagar i Kalmar

Kategori: Allmänt

Här har det mellandagsrea-shoppats i dagarna två. I måndags var lilla familjen in till stan och kom hem med massor av kläder till Ellen (hon behövde det mesta i stl 80-86), 2 böcker till mamma och pappa och 2 tröjor (som jag inte orkade stå i kö för att prova) som inte satt speciellt bra visade det sig, till mig samt 2 tröjor och 2 skjortor till Kalle. Vi var iväg från 10.30 till 18.30. En heldag med andra ord. Vi åt lunch på Ströget och sedan fikade vi på café Nilsson på Baronen. Riktigt mysig dag men Ellen tyckte nog det var lite långtråkigt. Tur hon har en pappa som orkar gå och jaga henne i butikerna så hon får springa lite fritt och vi var även inne på banken och hälsade på mormor. Det var jätteroligt, såklart. När vi skulle gå till bilen för att åka hem hittade vi en butik som hette Foten. Där hade de svinbra skor och jag hittade äntligen ett par kängor med inbyggda broddar som inte var klumpiga alls. Lätta och satt som en smäck på mina förbannat jobbiga fötter. De var ganska så dyra men jag hoppas de är värda det priset. Har tagit premiärpromenad idag och de verkar bli bra så snart jag gått in dem lite mer. Jag kommer inte att halka i alla fall. Det är ett som är säkert!

skorna

dubbarna

Igår tog Kalle och pappa Ellen medan jag och min mor åkte till Hansa City som är ett stort shoppingställe (ganska nytt) i utkanten av Kalmar. Vi var på Rusta och köpte ett jättefint och billigt regnställ med fleecefoder till Ellen plus lite småtjafs - shampoo, balsam och sånt. Sen var vi runt i ungefär alla butiker som ligger där ute. Jag letade inneskor till Kalle men hittade inga. Däremot 2 snygga t-shirts till honom på Cubus och mamma köpte en del där också. Vi hade fått presentkort på Kappahl utav min farbror och hans sambo till Ellen i julklapp så vi var där inne och länsade reastånden på lite av varje. Kan säga att vi nog inte behöver så mycket mer i klädväg till Ellen nu på ett bra tag. Rea till barn är hur bra och hur lätt som helst. Hittade massor av fina bodys, tröjor, byxor, koftor m.m. till henne för ca 500 kr. Däremot fann jag inte en enda bh till mig på rean. Dåligt. Inga kläder heller, för den delen så jag är lite besviken. Trosor köpte jag ändå, trots att de inte var på rea för det är jag i akut behov av.

Idag har vi bara varit hemma och umgåtts med min pappa. Vi gick på långpromenad på förmiddagen och Ellen somnade efter ett tag i vagnen. Sov sen gott resten av rundan vi var ute. När vi kom hem lagade jag lunch. Bulgur med paprika, purjo och chili och stekt lax till det samt en örtsås. Blev smaskigt. När jag och Kalle sen satte oss vid varsin dator och pappa smet ut för att fixa lite med vår barnvagn som har ett dumt hjul hittade Ellen på lite bus. Hon flyttade runt på mormors alla julpyntstomtar och plockade på sig lite clementiner. Den ungen älskar frukt och just nu är clementiner och vindruvor på toplistan. Jag skalade en till henne och satte henne i stolen. Slurp sa det och clementinen var slut. Så här besviken såg hon ut då hon insåg att det inte blev mer än så, sötnosen.

clementin mamma!

Namnam, skriker hon om och om igen för att få mer frukt men nu får det räcka. Apelsiner osv är ju ganska så surt. Är nog inte bra att äta allt för mycket. Det är faktiskt något jag är väldigt tacksam för, just detta att Ellen äter allt och verkligen älskar frukt och grönsaker. Långt ifrån alla barn gör ju det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: