I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nr 8

Kategori: Tänkt om!

Jag har massor med favoritsaker. Jag samlar på en hel del, tycker om dekorativa saker av olika slag och jag älskar inrednings- och pysselprylar så nog har jag favoritsaker. Tyvärr har jag fått packa undan en hel del nu, dels för att vi bor lite trångt men framför allt för att Ellen inte kan låta bli saker som står framme och jag vill inte att hon ska tappa eller ha sönder saker vilket hon lätt gör just nu.

Jag älskar min fina Global-kniv som jag fick av Kalle i julklapp för några år sedan och andra favoriter i köket är mina drejade keramikmuggar (som förövrigt är en av sakerna jag samlar på) och andra fina gods jag har som är handgjorda, det är skålar, små kannor m.m.

Jag samlar på handväskor och syr även egna väskor ibland. Favoriten bland mina väskor är nog min Dakine-väska men den är svår att bära till allt då den går i lila toner. En svart i fuskskinn går väl lättast men är ju ganska intetsägande egentligen. Jag tycker faktiskt om att sticka ut men har verkligen tonat ner mig de senaste 10 åren.

En favoritsak som egentligen är en hel massa saker är min fina samling flodhästar. Jag minns inte exakt när jag började samla på flodhästar men jag kommer nog aldrig att sluta så jag behöver ett stort, stort skåp att förvara de flesta i nu, för de får inte plats längre. Favoriten bland flodhästarna är nog guldörhängena jag fick av Kalle för många år sen. De har jag ofta på mig. Små och diskreta är de, så många missar nog att det är flodhästar.

Alla mina växter och blommor är en stor favorit, både hemma och på lotten. Som ni vet älskar jag ju natur och växtlighet och så här på vintern ser jag fram emot julkaktus- och orkidé-blomningen.
Favoritsko är och förblir gympadojan Brooks GTS. Finns bland annat på Stadium. Det är en bra, stadig och skön sko som funkar på mina förbannat krångliga fötter.

Fler favoriter är satinlakan, ekgolv, lila och grönt, v-ringade tröjor och jeans, lördagar, försommar, havet, pocketdeckare, danska tv-serier och nyare franska filmer, gräddsåser, ostbågar och Ben & Jerry-glass i alla former, påsken, att resa, r e f shampoo och balsam, O.P.I nagellack, 5th avenue parfym och svarta kläder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: