I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nr 18

Kategori: Tänkt om!

Ett pinsamt ögonblick! Ett!! Herregud om ni bara visste så många pinsamheter jag varit med om i mina dar och då är jag ju ändå fortfarande ungdomen själv. Men okej, här är ETT pinsamt ögonblick.

Det var på gymnasiet. Kanske t o m sista ring, jag minns inte men vi skulle spela teater och jag är ju som ni vet (kanske) spexapan nr 1. Vi spelade ett ganska så seriöst musikalteaterstycke, typ Odysséen eller nåt. Vi var alla klädda i vita lakan, fint draperade över kroppen med guldskärp och band i håret. Vi hade alla lite text var att säga och så skulle vi sjunga en truddelutt också har jag för mig. I vilket fall, det pinsamma hände då vi skulle gå ut från scenen. Jag råkar trampa på mitt lakan och vips så far det av kroppen och jag faller handlöst framåt och åt sidan AV scenen och ner på golvet nedanför. Snabbt som sjutton reser jag mig, kravlar OCH RAMLAR IGEN i trappan upp på scenen igen och ut bakom kulissen i bara mässingen. Hade stringtrosa och bh, thats it! Ska jag tillägga att lokalen (STORA aulan) var fullsatt av vänner, bekanta, skolkamraters föräldrar, mor- och farföräldrar! Ja jisses som jag skämdes och jisses vad folk skrattade och det gick ett högt sus genom lokalen av förvånade utrop av olika slag. Jag tror jag försökte spexa till det lite, senare på kvällen för att skyla över det hela men jag har aldrig varit så skamsen som då.

Eller jo... det har jag men det är en helt annat historia.

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Hahaha! Åh fy vad pinsamt!

    2010-12-17 | 16:24:02
  • Johanna säger:

    meeen huuuuuuuuuuuuuuuuu va pinsamt, fy fasen, man kan ju verkligen skratta åt det nu, fast det måste ju varit grymt hemskt just då!!

    2010-12-17 | 23:39:55
    Bloggadress: http://johannasego.blogg.se/

Kommentera inlägget här: