I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Fredagsmys

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en riktigt mysig dag hela dagen. Vaknade sent (alltid skönt med sovmorgon) och gick upp först 8.50 och Ellen fick jag väcka! Hon har ju sovit lite dåligt på dagarna de senaste dagarna men på morgonen sover hon som en stock. Vi gick upp och åt frukost sen ringde min lilla mamma och vi blurrade om ditten och datten, jul och nyår m.m. så tiden flög iväg och efter vi la på var det dags för tvagning. Ellen fick duscha med mig idag och det tycker hon är jätteroligt. Speciellt att tvåla in sig är skoj och dricka vattenstrålarna.

Efter lunch åkte vi in till stan och mötte upp Jenni och Julia. Vi gick i lite butiker och kikade men jag känner att jag sett allt nu och faktiskt är väldigt mätt på shopping. Vi satte oss i Skrapan och tog en fika på ett av de barnvagns- och barnvänliga caféerna. Kan rekommenderas! Båda barnen hade lite svårt att sitta still och Ellen och jag åkte lite rulltrappa, tittade lite på folk från övervåningens glasväggar och golv. Spännande! Sen fikade vi lite till, pratade massor om jobb och mammagrupper, julen och familjen. Det var väldigt trevligt att träffa Jenni igen (ja, och Julia också såklart) för nu var det länge sen sist. Ellens födelsedagskalas faktiskt. Jag stötte även på gamla bekanta till familjen som jag tjattrade med ett tag innan vi bröt upp.

Jag gick då för att byta blöja på Ellen och inväntade Kalle som var på väg från jobbet. När han kom gick vi till OnOff och köpte lite julklappar och sen till Söderhallarna och där köptes det lite rökta räkor, sushi och lite goda viner innan vi åkte hemåt. Nu har vi smaskat på sushi och druckit gott vitt vin till. Senare i kväll framför tv:n ska vi äta räkor med hemmagjord vitlöksaoli. Mums!

fredagsmys

Jag älskar verkligen helgerna! Det är så hemskt mycket roligare när Kalle också är med oss. Imorgon ska vi tvätta och storhandla. På kvällen blir det nog saffranbiscotti-bak, tror jag. Varför jag nämner tvätten är för att vi imorgon som förste man ska få inviga den nya tvättstugan. 3 supermaskiner som själv potionerar ut tvättmedel och sköljmedel och två dundertorktumlare samt ett torkskåp. Härligt, känner även jag som inte ens tvättar numera. Det är det alltid Kalle som gör! Det kommer att gå så mycket snabbare nu. På söndag blir det besök på museum. Ciao!

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Men betyder det att ni får gratis tvättmedel alltså?

    Håller med om att det alltid är mysigast när hela familjen är samlad. Inte mycket som slår det!

    2010-12-11 | 08:53:56
  • Madde säger:

    Nu var det visst inte något tvättmedel i maskinerna trots allt. De sa de på årsmötet, att det skulle vara. Kanske ej hunnit med att installera det eller så bytte de maskiner o tog nån annan sort. I vilket fall så hade det ingått ja. Men vi bor ju i bostadsrätt och där betalar vi ju alla för sånna här saker till den gemensamma kassan, så att säga.

    2010-12-11 | 16:02:07

Kommentera inlägget här: