I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Farfar på besök

Kategori: Ellen

Igår kom farfar (Ellens, inte min, han är död) och hunden Tyson på besök och vi lekte och busade. Tyson är lite sotis på Ellen och Ellen är lite avundsjuk på hunden. Det yttrar sig på ganska roliga sätt. Tyson försöker få farfars uppmärksamhet och tassar omkring nära, nära. Ellen sätter sig i farfars knä så fort hon kommer åt med diverse böcker hon egentligen inte vill läsa men hon tror det, i 5 sek. Sen är Ellen väldigt intresserad av Tysons korg. Han har en korg med en kudde och en handduk i som han ofta ligger i men när Ellen är med så får han sällan ha den ifred. Ellen kastar resolut ut handduken och placerar sig i korgen. Hon får precis plats i den. Tyson tittar bara på eller går där ifrån. Matskålen där emot är han mycket mer noggrann med. Den får hon inte röra. Då blir det morr!

Ellen i Tysons korg

Hundar på tv:n är för Ellen bara; bvvvhhh.... (ljudet för alla djur i och för sig) men för Tyson är det en hel armé med fiender och han skäller och hackar med tänderna. Låter jätteroligt. Han gör gärna så när han blir lite till sig, smäller med käkarna alltså. Även om de inte är världens bästa vänner ännu så tycker jag nog att det fungerar bra med Ellen och hund. I alla fall denna hunden. Hon vågar t o m klappa lite försiktigt på honom nu när hon tror att han inte märker det. Det gör han såklart men han är en gammal och klok herre och låter henne hållas.

Kommentarer

  • Lina säger:

    En hund som aggressivt vaktar sin matskål är inte lämplig att ha i närheten av ett barn. Vet inte om du är hundvan men en hund som visar tecken på aggressivitet gentemot andra hundar och morrar när man närmar sig en skål bör ha på sig åtminstone en munkavel när den är i närheten av barn eller på promenad då sådana hundar är opålitliga och kan bringa stor skada om den biter ett barn. Barn kan ju inte läsa av hundens kroppsspråk och på det viset sker olyckor.

    2010-12-01 | 13:31:06
  • Anonym säger:

    Svar till Lina:

    Men herregud, du tar verkligen i från tårna så fort du läser något. Varför och hur i hela friden kan du tolka det som att hunden är aggressiv och skulle attakera andra hundar och barn!?



    Hunden är HUR snäll som helst, har aldrig och skulle aldrig bita Ellen eller någon annan. Han är dessutom 14 år gammal. Han morrar lite, lite grann om Ellen tar hans mat ur skålen men det är också allt han gör. Han gillar andra hundar men leker inte med dem och skäller på tv-hundar gör han nog mest för att besvara dem eller nåt. Jag är väldigt hundvan på så vis att jag haft hundar i familjen från det jag föddes till jag flyttade hemifrån. Jag "kryddar" när jag skriver men du tar verkligen allt ordagrant och dina kommentarer tycks alltid gå ut på att jag skulle skada mitt barn på ett eller annat vis. Jag tycker att du ska tänka ett steg till innan du skriver kommentarer. Tror du verkligen på allvar att jag skulle släppa en aggressiv hund i närheten av NÅGOT barn!??

    2010-12-01 | 16:11:47

Kommentera inlägget här: