I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vi gillar A C

Kategori: Allmänt

Åh det var en befriande, härlig känsla att sätta sig i bilen i dag när vi skulle åka iväg. Jisses så varmt vi har det! Därför blev det ingen tur till lotten idag. Men i bilen är det svalt och skönt, på gränsen till för kallt men det reglerar man ju lätt. Åh vad vi älskar air condition!

Idag har vi varit på utflykt till bland annat Bro där vi kollade in bostadsområden, en skola som jag ska söka till och omgivningarna omkring där. Jag fick inte speciellt sköna vibbar, tyvärr. Nu är det inte heller någon större chans att jag kommer in på skolan men jag ska ändå söka till den för det vore kul OM jag kom in.

När vi ändå var norröver tittade vi lite på området Kungsängen och närliggande och sen stannade vi i Barkaby och gick runt lite på outleten. Vi såg inget vi ville ha direkt. Kalle hittade ett ångstrykjärn med någon slags station till. Väldigt komplicerad och dyr. Jag hittade en jättefin resväskan men den var FÖR stor. Man fick t ex. inte ta med den till USA och man får ändå bara ha 20 kg med sig. Packar man den full skulle den lätt väga 30 kg, så det blev ingen väska. V åkte mest dit för att kolla på skor till Ellen men vi hittade inga i hennes storlek som vi tyckte var fina nog och värda priset. Vi är ju inga märkesfans heller så vi ville inte betala mer än 150 kr för ett par skor hon kan ha så kort tid. Vi köpte en fin bok till henne i alla fall med bilder på djur. Och igår kom ett paket med posten, till Ellen. I paketet var det en jättefin (tyckte även mamma) bok ifrån mormor och morfar som handlade om en flodhäst. I boken är det en flik som man kan dra i så att flodhästen gapar stort. Kul!

Djurbok       Flodhästbok

När vi kom hem igen ifrån vår utflykt var det middagsdags och jag slängde snabbt ihop lite pasta med skinksås. Kalle ska springa midnattsloppet i kväll (22.00) och då är ju pasta passande mat. Ellen fick moussaka och avokado och tomat. Hon fick äta själv och var nerkladdad på två röda men hon gillar att äta på egen hand.

Ellen äter moussaka

Det gör inte så mycket att hon blir skitig eftersom det är ganska enkelt att bada henne numera. Hon gillar att plaska nu, så det går fort och lätt att tvätta av henne och idag fick hon låna min svamp, den var jätteroligt att tugga på och plaska med.

Ellen badar

När man tömt ur vattnet och torkat håret måste man få busa lite först innan man blir upptagen ur baljan. Annars blir Ellen ledsen och jättearg. Passade på att ta ett par kort på henne då. Visst är hon härlig, min lilla fis?!

Ellen badar

Nu gör sig Kalle redo för att åka in till Zinkens där starten för midnattsloppet går av stapeln. Jag och Ellen får stanna hemma för det är i senaste laget och lite för mycket folk för vår smak. Men vi hejjar på hemifrån och är mäkta stolta över vår pappa/man. Lycka till älskling!

Kommentarer

  • Heddan säger:

    Busunge! Vad söt :)

    2010-08-15 | 10:24:10

Kommentera inlägget här: