I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Förbaskat irriterande (det mesta faktiskt, just nu)

Kategori: Allmänt

Igår när jag suttit med texten "När det är det lilla, har man då rätt att oroa sig?" dog internet explorer och allt bara försvann. Först blev jag vansinnig men upptäckte snart att min text var sparad som utkast. Jag fortsatte så att fila på texten och la sen upp den lajv. NU när jag läste igenom texten upptäckte jag flera ställen som var "fel" och förtstod snart att det var "beta"versionen av texten som lagts upp och inte den färdigarbetade. Så irriterande!! Dessutom är den färdiga texten som bortblåst. Så ni får hålla tillgodo med en halvfärdig, felstavad osv. text.
Sorry... men några verkade ju fatta vad jag ville ha sagt, ändå.

Jag är förkyld, har ont i halsen och är smått febrig. Typiskt när det kommer vänner över på middag imorgon. Hoppas jag hunnit pigga på mig något i alla fall och inte smittar. Annars får vi väl ställa in i värsta fall. Så irriterande, jag som älskar när vänner kommer över på middag. Som tur är så jobbar hon inom dagis och är typ ändå alltid småsjuk och smittar i sin tur sin sambo friskt. Då kanske det inte gör så mycket?

Ellen går numera. Flera flera steg åt gången och det går ganska fort också om än lite ostadigt ännu. Hon och Kalle skulle just gå till lekparken så att jag fick dammsuga färdigt i lugn och ro. De skulle bara gå förbi återvinningsstället för metall på vägen och sen gå till lekparken. Ellen, som också är lite småsnuvig och extra trött somnande som en stock efter 15 meters vagnrullande. Så nu sitter Kalle någonstans med en bok i solen och en sovande unge. Så irriterande! Det händer inte mig! Jag får bara en supergrinig och trött unge som inte vill sova alls när man går ut och går. 

Ja, det var väl det hela för jag kan inte komma på mer saker som irriterar mig just nu, förutom min förbaskade fot som fortfarande konstrar och gör ont som f-n. Men det börjar ju nästan bli som en ond del av mig, liksom. 

Jaja, jag har kaffe på g, en stund för mig själv, en godispåse på tv-bordet och nystädat i hela lägenheten. Inte alls irriterande. Förträffligt trevligt faktiskt.... när jag tänker efter. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: