I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Middagsmys & ännu en trip till IKEA

Kategori: Allmänt

Middagen med Björn och Kicki igår blev bra fast vi var lite sent ute och hade knappt ens börjat med maten då de kom men det gjorde inte så mycket, då vart det bara mer tid över för dem med fördrinken som Kalle kokade ihop. Det var så himla länge sen vi hade drinkar. Vi brukar alltid bara dricka vin nu för tiden, tycker jag. Kul! 

                             Fördrink

Middagen blev avslappnad och glad och maten vart bra. Jag hade gjort en spenat, bacon, svamp och fetaost-paj och till det hade vi bara sallad och ett gott rödvin. Till efterrätt åt vi vaniljglass och frukt bara. (Päron, plommon, kiwi och granatäpple.) Himla god kombo om jag får säga det själv.

Till bords; Kicki, Ellen, Kalle & Björn.

Björn och Kalle spelade senare på kvällen lite Heavy rain, jag och Kicki pratade skit i köket. Mysigt med lite tjejsnack. Vi bestämde att vi skulle åka till IKEA tillsammans bara vi två, så idag tog jag bilen och mötte upp Kicki i Skärholmen. Först var vi till Sia och lite av de andra inredningsbutikerna som ligger precis i närheten av IKEA. De hade jättemycket fint men det mesta är väldigt dyrt. Jag köpte lite fler veckomagneter till kylskåpet, en vajer med klämmor som man kan ha vykort eller andra saker i, på Granit samt en fin grön linneduk till vardagsrumsbordet på Nordic form. På IKEA handlade mest Kicki men jag köpte 3 små ramar till mina New York- bilder, en ljusstake, två lite större, grövre ljus, småburkar att ha mina pärlor, smyckesverktyg, band, snören, stenar och annat pyssel i samt lite kul tyg som jag tänkte sy en kasse av och en bit vitt med bred grön rand som jag ska sy påshållare av.

              På Granit bl.a  Roliga tyget.

Jag körde hem Kicki som hade handlat en gigantisk vardagsrumsmatta, en kökslucka och två balkongstolar m.m. och hade fullt sjå att få upp allt i lägenheten kan jag gissa, sen körde jag vidare till Bauhaus ute i Länna där jag köpte en taklampa till vårt vardagsrum för den vi har är så ful att jag inte tänder den (förlåt Kalle men den är ful) så nu får vi lite finare ljus där och så var jag snabbt in på Willy för att köpa lite mjölk och barnmat, typ. Äntligen hemma igen (var iväg från 11.30 - 18.30 ungefär) hittar jag ingen p-plats! Det är alltid lika jäkla trångt och folk parkerar som krattor. Antingen parkerar de in en så man omöjligt kan ta sig ut eller så är det nästan en halv bils avstånd fram till nästa bil. Så irriterande. Kalle stackarn fick ge sig ut och leta upp en när jag burit upp kassarna och inte alls var sugen på att ge mig ut igen. Nu är jag hungrig och ska äta middag. Kalle har hängt upp mina 3 tavlor åt mig, samt min stora med foton på lilla familjen. Det blev jättefint och jag är SÅ tacksam att jag slappt det. Det är nog nästan det värsta jag vet, att hänga tavlor är en konst. Kalle bemästrar denna konst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: