I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Balkongpyssel och gallring av vinbärsbuskar

Kategori: Allmänt

Igår tog jag det lite lugnt på förmiddagen eftersom ryggen var smått paj efter måndagens jordskyfflande. Förvånadsvärt lite värk ändå, måste jag säga. Jag pysslade lite på balkongen, planterade första vårblommorna i lådan och några fick inte plats så de fick sitta i en kopparbytta som jag har. Ganska tjusigt, inte sant?

Penséer i låda

Kopparbyttan är riktigt fin att ha blommor i tycker jag. Tyvärr finns det ju inga dräneringshål i den men det får gå ändå. Gäller att inte vattna för mycket bara, så att blommornas rötter dränks.

Kopparbyttan

Man hinner en hel del medan Ellen sover middag (någon gång mellan 11.00-13.00) i några timmar. Igår hann jag blogga, kolla facebook, kolla ganska långt in i del 5 av Millenium, diska upp lite som stod på bänken och äta lunch. Det ni! Okej, jag åt samtidigt som jag tittade på filmen men ändå! När jag kom hem ifrån lotten lagade jag middag och gjorde ny puré till Ellen. Utan fisk, för vi har tagit bort både frukt och fisk för Ellen nu, för att kolla om det kan vara något av det som förstör så för hennes mage. Stackarn har fortfarande diarré.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: