I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Födelsedagen

Kategori: Allmänt

Dagen började lugn med frukost och presenter. Jag fick bra tabletter för håret och pengar av mina föräldrar. Jag har inte bestämt vad de ska gå till ännu. Undrar vad jag behöver bäst?! Undrar vad jag vill ha mest? Utav Kalle fick jag presentkort på Löplabbet så att jag får mig ett par riktigt fotriktiga skor att stava i senare i vår och sommar, för han hade även anmält mig till ett stavgångslopp. Jag är redan anmäld till Lindingö men det visade sig att vår Turkietresa infaller samtidigt så jag kan tyvärr inte deltaga då.

Efter att jag vinkat av mor och far som reste hemåt igen satte jag mig och laddade upp dopbilder och annat på hemsidan och Kalle gav sig ut och sprang. När han var tillbaka vaknade Ellen och vi gav henne mat sen åkte vi in till stan för att möta upp Kalles pappa. På vägen såg jag att de söta små tussilagossarna nu börjat blomma även vid tunnelbanan. Vi såg massor igår också längs med vägarna. Härligt vårtecken!

Tussilago

Jag hade nya vårjackan på mig också så jag kände mig riktigt vårglad! Ser inte så ut på bilden men det beror nog mest på att solen får mig att kisa.

Vårjackan

Vi mötte Björn på Kungsgatan gick sedan i samlad trupp till Löplabbet för tjejer. Väldigt bra service och jag testade flera olika par skor, jag gick på löpband och stod på nån platta så de kunde se fötterna underifrån. Tyvärr hittade jag inte de ultimata skorna. Jag har hemskt knepiga fötter! De senaste 5 åren eller så har jag köpt samma märke av skor. Brooks på Stadium. De brukar heta GTS eller liknande och så en siffra. Till slut gick vi dit och jag hittade årets modeller. De svarta satt som jutna. Dessutom är de lika bra som de på löplabbet (nästan) sa hon på löplabbet om mitt gamla par som jag kom in i. Så det fick bli de och Kalle får gå tillbaka till Löplabbet i morgon och få tillbaka sina pengar ifrån dem. Tråkigt att inte hitta ett par där när man fick så bra service (det kan man inte säga om Stadium) men vad gör man?! Viktigast är ju att de sitter skönt och ger bra stöd! Dessutom var dessa svarta också och det var också ett plus. 1199 kr kostade de och det är dem värda, det vet jag.

Svarta brooks    från sidan

Av Björn och Linnea fick jag jättevackra blommor och en cd-skiva med fågelläten. Det är ju kanon nu när det börjar bli dags att ge sig ut och börja skåda igen. Någon gång ska man börja lära sig fågelsången också och inte bara hur de ser ut och vad de heter och lever för någonstanns.

Vackra blommor


När vi kom hem var Ellen jättesur, hungrig och grinig. Jag och Kalle hade inte ätit sedan frukost och vi var vrålhungriga. Jag gjorde hemmabakad pizza med köttfärs, tomatsås, paprika- och tomatskivor samt fetaost. Den blev jättegod och vi drack det sista vinet till. Ellen fick äta torsk med potatis och grönsaker samt tropisk mangomix till efterrätt. Det tyckte hon var jättegott. Grabbarna tar hand om disken och Ellen sover. Jag får lite alone-time. Skönt att bara få sitta och slösurfa, blogga och smutta på lite vin.

Tack alla söta, rara och gulliga som har skickat fina sms eller grattat mig på facebook. Det värmer så otroligt, man känner sig ihågkommen och omtyckt och jag blir så ofantligt glad! Tack också superrara Eva för den jättefina blusen och de söta hårspännerna och underbara Hedvig för det (säkert jättegoda) rosé-bubblet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: