I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Shopping i Farsta C

Kategori: Allmänt

Det blev ingen date med Jenni & Julia idag för Jennis mormor hade blivit jättesjuk, så Jenni ville vara med henne såklart! Jag tog en promenad ner till Farsta C efter att Ellen fått sitt lunchmål och hon somnade gott i vagnen. Väl i centrum mötte jag upp med Josefina & Deon och efter en stund dök även Malena & Leo upp. Vi åt lunch tillsammans och gick i lite olika butiker. Jag köpte 2 bodys och 1 par jeans på Kappahl samt 1 par skor, 1 par jeanstights och 1 par swettis-byxor på H&M till Ellen. Sen satt vi en stund och drack kaffe på en liten söt butik som säljer barnmöbler och en del leksaker. Rum heter butiken. Ganska så gulliga grejer!

När jag kom hem och sorterade ut lite gamla kläder som Ellen vuxit ur upptäckte jag att vi knappt har några bodys i stl 74 till henne! Jag trodde vi hade massor men det var 68 och 80! Så jag får köpa några senare, så hon har. Idag hade hon bodyn med flodhästar som Kristin har sytt åt henne, på sig. Hon var jättefin i den men den är något för stor nu. Det är bra, då kan hon ha den länge.

Flodhästbodyn

Efter ett tag ringde Malena, hon hade stannat kvar och shoppat lite längre än jag och Josefina men nu var hon klar. Hon kom upp med Leo och vi drack lite kaffe och matade våra små sötnosar. Båda fick gröt. När de lekte på golvet ramlade Ellen plötsligt bakåt och slog i huvudet. Hon blev såklart jätteledsen men jag tror inte det var någon större fara. Nu sover hon gott i min säng och jag tänkte passa på att surfa lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: