I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nu har Ellen blivit dopad

Kategori: Allmänt

Nu har Ellen blivit dopad, som Kalle sa. Ellen var så vansinnigt söt i den lånade klänningen. Hal som en ål i sidentyget men hon var jätteduktig och jag tror t o m hon tyckte det var ganska roligt bitvis. Två gånger under hela akten (eller vad man ska kalla det) så tappade hon tålamodet ett tag och gnällde lite, lite men annars var hon bara nyfiken och tittade på sin publik. Kallestackarn fick bära henne nästan hela tiden, jag är så armklen sen jag slutade styrketräna, så det finns inte! Prästen var helt fantastiskt och musiken var jättefin. Både jag och Kalle blev riktigt rörda och mormor snyftade nog lite. Hon tycker det är så vackert med kyrkmusiken.           

Lilla familjen precis efter dopet

Efteråt åt vi av den goda tårtan tillsammans med våra rara gäster. I sista stund hade tre familjer ringt och avbokat pga sjukdom av olika slag. Både maginfluensa och förkylningar går och det är ju för typiskt men vad gör man? Man kan ju inte hjälpa att man är sjuk! Nu har vi massor av tårta över men den går nog att frysa in och så kan de som inte kunde komma idag få komma en annan dag och smaka. Den var jättegod! Fin också, tycker jag.

Ellens doptårta

Ellen fick så himla många fina presenter och vi är så glada och tacksamma för att våra vänner och familjer kom och firade denna dag tillsammans med oss.

Ellens presenter

Kommentarer

  • Michalw säger:

    Skönt att dopet blev så lyckat, fin tårta med :)



    Minns när Robin döptes, han kräktes i kyrkan hehe

    2010-04-10 | 23:14:52
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/
  • Josefina säger:

    Vad fina ni är alla tre:) blir glad av att se på er mina goa söta vänner. Väldigt vacker klänning på Ellensöt. Fina tårtor som säkert var goda. Även mamma har fin klänning/tunika:)

    2010-04-13 | 08:26:07

Kommentera inlägget här: