I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Kryssning över dagen

Kategori: Allmänt

Lilla familjen steg upp 05.30 idag för att hinna med lite morgonbestyr innan vi tog tuben till slussen och sedan mötte upp två av mammorna ifrån föräldrargruppen och gick till Viking Line för att kryssa till Mariehamn över dagen. Vid terminalen mötte vi upp resten av resesällskapet. Allt som allt 6 mammor och 1 pappa (Kalle, som har sin pappadag på måndagar) och så alla kidsen förstås.

på blå havet

Frukosten var välkommen då vi inte ätit någon hemma. Lite bröd, goda pålägg och scramble eggs samt en korv och köttbulle. Sen fluktade vi lite i tax free-shopen, strosade ute på däck och lyssnade på lite levande musik, ett afrikanskt band som spelade precis vid hissarna. De var väldigt uppskattat av alla barnen. Ellen älskade det! Hon sparkade helt vilt i takt till musiken och dansade nästan. Efteråt fick Ellen och Deon testa att plinka på xylofonen.

Afrikansk moves

Ellen & Deon spelar på xylonfon

Vi hängde i caféet och pratade, lekte med barnen osv. Vid lite över 13 var det dags att byta till båten hemåt igen. Det gick jättesmidigt och så for vi hemåt igen. Alla barnen var på gott humör och jag tycker mammorna höll stilen också. ;) Jag sprang och doftade på lite olika parfymer på hemvägen och hittade en som jag kan tänka mig, så småningom. Just nu har jag skåpet fullt av slattar som jag får göra slut på först, så det blev ingen idag. Kalle handlade lite gin, martini och svart renault. Jag köpte tre pavor med vin som det var något specialpris på. Kalle köpte 6 fina whiskeyglas också.

Efter middagsbuffén var vi till discot och lyssnade på Johannes Brost och nån kumpan som hade ett önskelåtsjippo där. Ellen hade precis somnat då men tre av barnen var pigga och lekte på dansgolvet. Vi tog en drink och lyssnade på lite musik.

På discot

Sen vart alla lite slöare tycker jag. Vi satt mest i fönsternischen och tittade på skärgården. Några spelade lite och vissa shoppade. Vid 19-tiden var vi i land igen och tog tuben hem till 20-tiden. Nu är jag rätt så trött men Ellen är jättepigg och glad. Hon har just fått lite mer gröt och fruktpuré och ska väl ha en portion mjölk till innan hon kan sova men snart tror jag hon kommer bli trött för det har trots allt varit en lång dag och hon har inte sovit mycket även om hon legat ganska mycket i vagnen under dagen. Hennes förkylning var bättre idag och hon har varit på ett jättebra humör hela dagen. Ätit vattenmelon och vitt bröd doppat i lite vatten. Det var nog mest kul men kanske t o m lite gott?! Det gick i vilket fall bra, tycker jag.

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Haha..vilken blick Denize har på sista bilden:)

    2010-04-27 | 17:48:55

Kommentera inlägget här: