I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Dopbestyr, har jag glömt nåt?

Kategori: Allmänt

Jaha, då var det dags då. I morgon ska vi ha dop i Stora Sköndals kyrka och lilla Ellen ska få sitt namn. Ellen, Yvonne, Karin ska hon heta. Yvonne efter Kalles mamma och Karin efter min mamma, (och mig, och min mormors mor osv.) Ellen för att jag ju drömde att hon skulle heta Ellen redan i v.16 eller nåt.

Vi har lånat en jättefin dopklänning. Jag tyckte inte att en klänning hon bara ska använda en gång i sitt liv, var värt kostnaden, så att få låna en var ju perfekt. Det rosa bandet var jag och köpte i tisdags och jag tycker nog att lite mörkare gammelrosa passar Ellen perfekt. Visst är den söt?!

                        Dopklänningen

Det blir cirka 30 gäster vilket jag tycker är ganska lagom. Jag hade bjudit ganska många men eftersom det är precis efter påsk var några iväg på semester och kunde inte komma. Vissade tackade nej p g a avståndet också och jag är lite extra ledsen över att mina egna gudföräldrar inte kunde komma men har självklart förståelse för att man inte sätter sig i en bil i 50 mil när man har nyopererad höft! De får se på alla fina bilder sen i stället.

I eftermiddag kommer mina föräldrar och vi ska väl bara ha det trevlig, äta lite gott och umgås. Imorgon blir det bestyr innan dopet och på kvällen blir det nog lite firande till, då min födelsedag är på måndag (men vi tar firandet på helgen). Återkommer med bilder och skvaller ifrån dopet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: