I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Blåsippor ute i backarna står

Kategori: Allmänt

Nu är det vår så det bara tjångar om det! Härligt, härligt, jag blir så glad. Utanför mitt fönster går tre män och sopar, blåser och kör bort grus, sten och annat som påminner om vinter och halka. Äntligen kan man gå ordentligt ute utan att vare sig halka eller trampa på vasst grus. Dessutom såg jag massor av olika vårblommor på min promenad idag och hörde hackspetten på två ställen.

Vitsippor är väl härliga       Blåsippor i massor

Kalle hade sett en "robin" häromdagen (rödhake) på väg till tunnelbanan och då tänker jag på den lilla rödhaken som alltid kom till vår sommarstuga om våren och tiggde mask i från komposten när vi vände den. Innan jag gick på promenaden satt jag i lekparken på området mitt i mot där jag bor tillsammans med Deon, Josefina och hennes vän Nathalie. De bjöd på gott kaffe och vi blurrade om ditten och datten. Ellen fick sitta uppe en stund i den varma solen, trots att hon inte hade overall på sig. Min stora sjal fick agera sol- och vindskydd. Visst är hon underbart söt!?

Ellen i solen

Idag har jag städat i min spegelbyrå i hallen och jisses vad mycket hårborstar, hårspännen och annat hår-igt jag har i mina lådor. För att inte tala om alla glasögonfodral med tillhörande glasögon om ligger och dräller. Jag tror jag ska försöka skänka bort några par till någon som kan tänkas ha ungefär samma synfel som jag men inte har råd att köpa några. Jag har hört om sånna insamlingar...

Nu ska sätta mina pelargonstiklingar i jord och kanske så lite örter.... men först ska jag byta en liten bajsblöja minsann.

Kommentarer

  • Natti säger:

    Åh vilka härliga vårtecken! Vi åker 24 Augusti. Vilket datum åker ni? kram på dej

    2010-04-14 | 19:31:20
  • Michalw säger:

    haha, gillar bilden på Ellen, ser ut som hon har dreads hehe



    Glasögon ska man kunna lämna nånstans, så skickas de till lettland eller nåt, till folk som behöver. Minns bara inte vart.

    2010-04-14 | 20:37:34
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/
  • Madde säger:

    Vi åker den 18 september har jag för mig det var!

    2010-04-15 | 16:22:22

Kommentera inlägget här: