I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Tänk att man skulle bli bloggare...

Kategori: Allmänt

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle hamna här. Verkligen inte! Jag trodde mina "dagboksdagar" var över och att jag hade börjat leva mitt liv på riktigt, inte bara vid datorn. För alla vet ju att de som spenderar för mycket tid vid datorn och allra helst de som spenderar merparten av tiden där med att skriva om sig själv, de har ju egentligen inget liv!

Jag har näst intill föraktat de människor som dag ut och dag in har suttit vid tangentbordet och spytt ur sig den ena vardagshemligheten efter den andra på det mest pinsamma och mediokra sätt du kan tänka dig. Framför allt för att det faktiskt inte är intressant! Folk skriver så mycket skit, sånt som verkligen inte har någon som helst substans! Människor är så självupptagna och egoistiska, skryter och skränar!

Men så slog det mig att det är ju för att man har ett behov av att synas, att få skriva av sig, att det känns skönt och få häva ur sig sina åsikter, att få berätta om något som faktiskt har stor betydelse för en (även om man bara lever svenssonliv och inte har ett uns glamour att skryta med) som man skaffar sig en blogg! Eller jag vill åtminstone tro att det är därför. Att folk sen faktiskt läser bloggen, betyder ju bara att de inte har slutat bry sig!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Kul att du börjat blogga. Ska bli spännande att läsa :)

    2009-12-08 | 17:44:47

Kommentera inlägget här: