I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Tips på roligt sällskapsspel

Kategori: Weckans tips!

Mina föräldrar fick ett roligt sällskapsspel i julklapp av mig och Kalle. "Med andra ord" heter det och går ut på att beskriva ett ord eller en person, med andra ord. Man får inte säga någon del av det ord som man ska beskriva. Om ordet t ex. är snöboll så kan man säga rund, vit, kramad, gjord av vatten.... man får inte säga gjord av snö eftersom ordet är "snö"boll. Man spelar i olika lag och varje lag har 30 sekunder på sig att beskriva så många ord som de hinner ta upp ur en påse och man får en liten bricka för varje rätt ord. Vi testspelade hemma hos min farbror och hans sambo i söndags efter den supergoda kalkonmiddagen och som vi skrattade. Jag kan verkligen rekommendera er att köpa eller låna detta spel om ni vill ha en rolig spelkväll!

Kommentarer

  • Michalw säger:

    Låter skoj. Som "ordet på bordet" som de brukar spela på radio nån gång i veckan.

    2009-12-31 | 11:53:36
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/
  • Eva-Li säger:

    Åh,det där spelet har jag också. Det är superkul. Riktigt bra för barns ordförråd också,och ens eget själv såklart. Hoppas din nyår också blir fin. Kram på dig!

    2009-12-31 | 16:38:13

Kommentera inlägget här: