I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Supercool mössa...

Kategori: Allmänt

Idag har lilla familjen varit på Skansens julmarknad. Vi trotsade det gråmulna vädret och smådugget och tog tuben in till stan. Bussen var överfull med folk som antagligen tänkt som vi... Varför inte åka till Skansen!?

Jag har inte varit på ders julmarknad sen barnsben (var kanske 11 år eller så, sist) och har egentligen inga minnen från den gången. Det var i vilket fall väldigt mysigt om än ganska överprissatt. Jag hittade ett stånd som sålde jättefina mössor i ull som kom ifrån killens får som han hade på sin egna gård. De stickas i superstor storlek och tvättas sedan i vanlig tvättmaskin. Då ser de ut som de blivit tovade. Supersnygga! De kostade dock 350 kr och det fanns ingen i en färg som jag ville ha, därför avstod jag och lovade mig själv att jag ska pröva att sticka en själv.

Vi köpte däremot lite getost som var väldigt god och en bit hollänsk pestoost (den var knallgrön och ser äcklig ut, därför var jag ju bara tvungen att provsmaka den och den var supersmarrig!), en saffranslängd till kvällsglöggen blev det också och Kalle fann en jättefin prydnadsflodhäst i mässing som man kan använda som kapsylöppnare (gapet på den) som han ska ge mig i julklapp (så nu vet man vad man får...) och jag köpte 2 nya kaffemuggar på favorit-krukmakeriet som skiftar i grålila. Ursnygga!

Mina fina kaffemuggar ifrån Skansens krukmakeri.

Så ni som känner mig förstår ju nu att detta var en mycket, mycket lyckad dag för mig då jag samlar både på handgjorda keramikmuggar OCH flodhästar! Jag har ett stort leende på läpparna (De stelfrusna) och magen kurrar nu efter köttfärspajen som står på värmning i ugnen. MUMS! Här ska festas hela kvällen lång...först paj, sen glögg med saffranslängd och goda biscottis som vi ju fick som present igår av våra vänner i Uppsala!

Kommentarer

  • Josefina säger:

    De där med holländsk pestoost låter frestande, måste dit.....och vilka vackra muggar;)

    2009-12-15 | 07:38:55
    Bloggadress: http://josefinafina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: