I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

I mitt vita vinterland

Kategori: Allmänt

I morse när jag vaknade och drog upp rullgardinen såg jag att det föll stora, fina flingor utanför. Jag blev riktigt upplyft faktiskt och dagen började ganska bra, efter en ganska dålig natt (jag har vaknat flera gånger, utan anledning). Ellen har de senaste dagarna ätit lite dåligt så Kalle gav henne det första målet idag (lite tidigare än vanligt) för att få i sig lite extra och sen fick hon sova vidare hos mig i min säng. *mysigt* Tyvärr var hon inte så hungrig när jag sen skulle mata henne, så vi får väl se hur mycket hon får i sig under resten av dagen/kvällen.

Vid 12.30-tiden kom Hedvig på besök och vi fikade kaffe med saffranslängd och pratade om ditt och datt, mest om Ellen dock för så blir det ju gärna när man har barn. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli så självupptagen av att få Ellen men jodå, jag är precis lika mammig som alla andra jag känner med småbarn. Man pratar om dem hela tiden. Måste vara småtrist för de vänner som inte har barn men jag kan inte låta bli. Kanske blir det så för att de oftast pockar på ens uppmärksamhet? Det ska bytas blöja, matas, gnällas och gnys. De vill bli burna (allra helst Ellen) och vara med när de är vakna, såklart! Jag hoppas Hedvig tyckte det var trevligt, i alla fall.

Idag blir det kyckling till middag men jag har inte bestämt vad jag ska laga ännu. Får surfa runt efter något gott recept.

Kommentarer

  • Josefina säger:

    Inne på din sida och läser om dig och din underbara dotter. Pussa henne från mig!!

    2009-12-14 | 21:28:11
    Bloggadress: http://josefinafina.blogg.se/
  • Ola säger:

    Hej min vän

    Nu har jag lagt in din sida som favorit så nu blir den nog lite mer läst av mig. Får läsa på lite om Ellen nu tills vi träffas om ett par veckor. Idag var det visst sovmorgon för henne.

    Kram på er

    Ola



    2009-12-14 | 21:48:44
  • Hedvig säger:

    Hahah.. den vägen ska vi nog alla vandra om vi någon gång får smått. :) Det var mycket trevligt! Tack för klapp, fika och prat!

    2009-12-15 | 17:50:15

Kommentera inlägget här: