I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

En dag med shopping och lantlig visit

Kategori: Allmänt

Då var det vardag igen. Mina föräldrar har inte lyxen att vara ledig i mellandagarna som Kalle men det gör oss inte så mycket. Vi har roat oss bra på egen hand. Igår var vi på stan i flera timmar. Massor av folk förstås men helt okej ändå. Vi både åt lunch och shoppade. Jag köpte två blusar på Kappahl och en dagbok för 2010. Några rullar julklappspapper och lite etiketter blev det också, samt nytt garn. Jag ska sticka mig en halsduk till och kanske en mössa om jag hittar ett bra och enkelt mönster. Det är alltid roligt att ha något att pyssla med. Kalle hittade en skjorta och en pullover som var jättefina.

Vi åkte och hälsade på en gammal klasskompis till mig och hennes familj igår på eftermiddagen. Jisses vad fint de bor. Mitt ute i skogen, i ett gigantiskt hus med tillhörande ladugårdar där hon har massor av coola höns. Hon har även grisar, katter, hundar och ankor m.m. Jag förstår knappt hur hon hinner med alla djuren när hon dessutom har huset fullt av ungar men som hon själv sa, det är en livsstil. Hennes man Jonas är tydligen väldigt barnkär och ville hålla Ellen så klart. Johanna var väl måttligt road för hon visste vad som väntade sen.... mer tjat om att skaffa ÄNNU fler barn. Haha, stackars Johanna. Efter ett tag kom Jonas tillbaka med en lite ledsen Ellen i famnen. - Hon gillar visst inte när man låter som en ko, sa Jonas och baxade över Ellen till mig igen. Vi fick jättegott fika och tiden gick blixtsnabbt - vi hade ju så mycket att blurra om. Rätt vad det var så var det dags att åka hem till mina föräldrar igen men först tog vi oss en titt på Johannas hund Molly´s valpar. 9 st hysteriskt, energiska små knippen. Ursöta! Så fort vi öppnade till dem smet de ut och vi fick jaga valpar en bra stund. Tyvärr glömde jag ju kameran inne när vi gick till hundarna och hönsen, så bilder på dem får det bli vid nästa besök. Jag måste åka dit på sommaren någon gång. Tror det är otroligt vackert där då. Jag är mäkta avundsjuk på hennes lilla oas men samtidigt så inser jag vilket jäkla jobb det är att underhålla ett så stort ställe och så många djur.


Johanna med Ellen, Jonas och Kajsa.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hahaha, jaaa nu har tjatet börjat.... har ju åtminstonde några år kvar att fundera.

    Super kul att ni kom:)

    Ha det bäst

    Kram

    2009-12-29 | 15:18:34

Kommentera inlägget här: