I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Hög på saffransdoft

Kategori: Allmänt

Med gott samvete stannade jag inne hela dagen igår. Snön yrde mest hela tiden utanför fönstret men i dag är det ännu värre ser jag! Jag tycker det är urmysigt och det enda negativa jag kan komma på med snöstormen är att Kalle ändå fick lov att masa sig till jobbet, i stället för att stanna hemma med Ellen och mig och mysa!

härligt översnöad balkong och yrväder.

Igår satte jag Ellen i babybjörnen och drog ett varv med snabeldraken. Hon gillar att "dammsuga"... förra gången somnade hon direkt men denna gången var hon med hela tiden och huvudet for hit och dit som om hon letade råttor åt mamma. :) Fasen vad fort det blir skitit i vår lägenhet, det är helt otroligt! Det är ju bara jag som går här och såsar om dagarna, det borde inte generera så mycket damm kan man tycka men det gör det. Att vi har mycket saker framme och framför allt saker som står längs med väggarna gör ju att råttorna ligger som korvar i alla hörn och vrår. Svårt att komma åt dem också. Toaletten är alltid värst pga allt toapapper som dammar och även handdukar och blöjor dammar rätt mycket.

Om jag nu ska fortsätta på mitt miljöspår så borde jag rensa ut en massa, babyproofa och sen INTE inhandla en massa nytt... men det kommer antagligen bli en omöjlig uppgift då jag bara älskar att inreda! Men jag har blivit bättre på att inte shoppa loss på ljuslyktor, mattor, soffkuddar och plädar m.m, än vad jag var förrut. Jag kan dock definitivt bli ännu bättre! För om jag inte inhandlade en massa nytt skulle jag ha kvar det som finns och då skulle jag inte behöva stuva in det i lådor, skåp och garderober. Då skulle det finns mer plats i dessa för de saker som i dag står framme längs med väggarna och samlar damm!

Senare på dagen blev det lite bakning här hemma. Ja, ni läste rätt, jag bakade! (Ni som känner mig väl vet ju att jag inte tycker om att baka men älskar att laga mat.) Våra vänner ifrån Uppsala hade med sig så goda saffransbiscotti och när de nu tog slut var jag bara tvungen att göra några själv. Jag väntade egentligen på receptet ifrån dem men orkade inte vänta mer utan kollade upp ett på nätet. Sen mixtrade jag om det lite, la till lite mandelmassa och de blev superfina och jättegoda. Lätt och snabbt gick det också att baka dem. Precis så ska det vara! Då kan jag tänka mig att göra om det.

Kakbak i Hökarängen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: