I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Äntligen julledigt för HELA familjen

Kategori: Allmänt

Jaha, då var det snart helg igen. Jag tycker att veckorna går mycket fortare nu när jag har barn och går hemma, än när jag gick ensam (arbetslös) hemma. Ändå gör jag egentligen inte så mycket. Idag har jag suttit och beundrat solen som orkade sig upp och det var riktigt klart och fint men Ellen sov så gott och jag la mig brevid bara för att gosa lite men somnade som en stock! Sov i säkert 1½ timme. Ellen sov i 3½ så nu ligger hon i babygymmet pigg som en mört och vi kom aldrig ut på någon solpromenad med vagnen.

Ja, pigg som en mört men hon kräks, som en fontän! Flera gånger efter hon har ätit eller ja, egentligen lite då och då hela tiden, kanske man ska säga. Asjobbigt! Värsta laddningen med tvätt redan och då hade vi ändå tvättstugan i onsdags. Får ständigt byta body på henne och det går åt en hakklapp och en kräklapp (Ja, jag vet, vi mammor har kanske lite konstiga namn på saker och ting) vid varje måltid, MINST. Stackarn. Fast hon verkar vara vid gott mod ändå måste jag säga. Visst är hon grinig, skriker och gråter men det är nog mer magont i sånt fall. Själva kräkningarna verkar hon inte tycka är så jobbiga, som tur är. Jag hoppas att det blir lite bättre (som det var innan) snart igen, för detta är riktigt jobbigt. Allt blir ju nerspytt hela tiden!

Vi måste ta oss till Maxi när Kalle kommer hem för att inhandla helgens mat. Imorgon kommer Ellens farfar och bonusfarmor på besök och vi ska fira lite jul innan vi åker ner till Kalmar, för att fira "riktiga" jul och senare även nyår. Jag hade tänkt bjuda på en god ruccolasallad med massa smaskens i och till huvudrätt blir det fläskfilé som gratineras i gräddig grönpepparsås tillsammans med svamp och bacon. Till det har jag saltbakad småpotatis. Jag har inte tänkt mig någon direkt efterrätt utan vi dricker nog lite glögg och äter lite pepparkakor och saffransbiscotti bara. Det räcker gott. Jag har faktiskt lite romerska bågar kvar sedan mammagruppen var här, också.

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Aj aj aj..då förmodar jag att du inte kommer imorn då.Känns ju lite dumt ifall det skulle smitta . Vad synd!Stackarn.. Hoppas hon kryar på sig nu lilltussan.

    2009-12-18 | 17:22:49

Kommentera inlägget här: