I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Åh vilken ball!

Kategori: Weckans tips!

Jag har just fått världens skönaste idé när jag surfade runt efter stick-mönster på en dragspelsbasker (vilket jag för övrigt fortfarande inte funnit!) och hamnade på en av alla de tusentals bloggar som skrivs om stickning och virkning. En tjej hade, precis som jag har, fallit för en sån där "trådlampa". En sån där dyr sak i vitt som ser ut som en tunt nystan av garn (fast boll-formad). Här är en bild på en variant som finns att köpa om man vill betala över 1500 kr för den! Hon hade gjort en själv och den blev supersnygg! Och den kostade bara 100 spänn dessutom!

vad jag kallar trådlampa

En sån ska jag baske mig göra men jag vill ha en grön. Och nu får jag äntligen användning för allt tapetklister som jag har sparat! Uppdaterar med bilder på min sen när jag väl satt igång med projektet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: